torsdag 1 oktober 2009

Varde ljus!



3 killar som jobbar på min altan - samtidigt! Trevligt trevligt :) Perra har fixat me täckplåtar efter att stuprännorna kom på plats och Hasse & Co var och monterade 4 infällda spotlights i taket samt eluttag på väggen. Ska även ha en lampa som lyser på själva trappan och nån fin lampa ovanför garagedörrarna, men har inte hittat nåt lämpligt dit än. Belysningen blev iaf jättefin och det känns kul å mysigt och ser ju mycket trevligare ut nu när höstmörkret börjat komma rätt tidigt om kvällarna.

Ja nu äre som det här broräcket kvar i stort sett och det håller jag ju på och målar och målar på i källaren om kvällarna. Har fått låna byggfläkt och använder även luftavfuktare för att det ska torka lite fortare så man kan bli klar nån gång.. Svårast är att hitta plats för allt att ligga på tork och helst då utan att hund, katter, ungar (eller mamma!) är och trampar på det :)

Igår hade jag bilen på Karlssons bilservice hela dagen för att få monterat en ny backspegel (den jag tappade i somras). Hade nämligen besiktning imorse och annars även körförbud fr o m idag.. Mina sommardäck såg ut som värsta Formel 1 däcken så jag fick slänga på vinterdäck igår kväll - i mörkret - framförhållning man har va? :)) Ja, ja besiktningen idag gick perfekt, bara å brassa ett år till - tack för det :)

Måste ju visa mitt tjusiga, nya "hemliga" förråd, dit jag igår kväll stoppade in sommardäcken och upptäckte att det är gigantiskt där under! Nåja, men 10kvm är det till ytan iaf och lilla jag kan gå omkring rätt bra där under (ja lite på huk såklart :) ) Kommer kunna förvara massa grejer där som annars ligger å dräller i garaget å förrådet. Är jätteglad att jag bestämde att göra sådär, men känner jag mig själv rätt så lär det nog rätt snart va proppfullt me grejer även där under! :))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar