tisdag 20 oktober 2009

Bye bye Arlanda..


Äntligen ombord å på väg mot Gunnarn :)

Edit: Det jag inte visste där jag satt på planet (var bara less å hade inte kollat ordentligt på bokningspapperen..) var att vi ju naturligtvis även på hemvägen skulle mellanlanda i Kramfors, vilket gör att 1 tim flygning plötsligt tar 2 tim istället :( Åhhh!! tänker man när man inser det och att man ska landa å starta en extra gång! Är livrädd varje start å landning, helt övertygad om att vi ska krascha.. har blicken mot flygvärdinnan hela tiden för å va beredd att se paniken i hennes ögon när hon oxå inser att vi faktiskt håller på att störta!

Otroligt nog har jag dock aldrig fått se en enda av dom där tjusiga tjejerna panikslagna ännu...?!? Måste ju va nåt som ingår i deras utbildning... dom måste ju bara hjärntvättas att inte kunna visa ansiktsuttryck annat än JÄTTESMIL - oavsett situation!! Måste ju bara vara så.... :) Turligt nog har ju piloten lyckats reda ut alla krascher som jag faktiskt VET har varit på gång, peppar peppar... :))))

Iaf så äre jäkligt irriterande att landa där i ödemarken (Kramfors alltså) åsså får man besked att vi måste vänta in passagerare.... å tiden går... åsså till slut dyker EN person upp!! Hallå?!! Ett helt jäkla plan landar för å plocka upp en enda jäkla person åsså kan han int ens va där i tid! Man blir nästan så irri så man int ens är rädd sen när man landar i Gunnarn för man tänker bara, ÄNTLIGEN "hemma" :)


2 kommentarer:

  1. Ja tänka sig att de sitter på uteserveringar:)vi har det ju rätt vintrigt nu, men jag vet inte om jag vill byta...kanske om det var torrt men jag slipper gärna gråslasket:(
    Flyg försiktigt och kör lugnt hem!

    SvaraRadera
  2. Håller med Johanna, älskar vår vinter och skulle aldrig stå ut med gråslasket! Men just nu är det så drastisk skillnad, sommar vs vinter typ och det kändes himla märkligt, ja overkligt faktiskt!

    SvaraRadera