fredag 9 oktober 2009

Dan då snön kom - å nästa dag :)


Ja på onsdag kom snön, i mängder! Många undrar om den kommer ligga kvar? Jag hör till dom som hoppas det, mycket bättre än slask å grått som det annars kan vara! Onsdag efter jobbet ägnade jag åt att stöka undan alla översnöade saker på gården, höll på där ute till halv 8. Var helt underbart ute, alldeles mörkt å tyst åsså all den kritvita snön. Helt lugnt å tyst å det var inte kallt (nollgradigt typ), alldeles fridfullt å härligt!
När jag kom in å ungarna ätit å lagt sig (Emanuel somnade i fåtöljen till nåt barnprogram och fick en kompis som ville mysa med honom) så var det bara å pallra sig ner i källaren å måla igen. Hade tänkt hinna det sista klart men då kl började bli 24 så bestämde jag mig för att ge upp. Skulle nämligen köra till Umeå nästa morgon, jobba där och sen köra hem igen på kvällen, vilket jag förstod skulle bli rätt jobbigt å bäst att vara hyfsat utvilad inför.
Resan till Umeå var lite jobbig, massa frusen is på vägen och en lågt stående morgonsol som lyste mig i ögonen i princip hela vägen, men gick bra iaf och hemresan likaså :)
Så härligt när man kommer hem å får krama om barnen! Har alltid nån oro att det ska hända nåt i trafiken och att man inte ska få komma hem igen... usch va hemsk tanke :( Men har det i huvudet hela tiden och känner sån lycka när man äntligen är hemma igen.
I Umeå är löven gröngula och det är inte minsta lilla frost på marken än, rätt stor skillnad på dom här 26 milen :)
Var rätt trött efter lång dag och 60 mil i bil på isig väg men sånt får man inte bry sig om ibland, bara ner å göra klart i källaren. Kl 24 inatt blev jag klar!!! Så skönt!!! Så nu hoppas jag Perra får tid så fort som möjligt och kommer och bygger broräcket - äntligen!
Nu känner jag att den här lilla stressen jag hade i kroppen över allt jag behöver hinna börjar avta, ja rentav försvinna. Finns inte ett dugg jag känner stress för, inte ett dugg jag stör mig på lr på nåt sätt mår dåligt av - lovely! Finns inget värre än negativ stress, är inte bra för nån, positiv stress däremot - det gillar jag :)
I helgen ska jag sätta in innerfönstren och sen bara.. ja, vad jag känner för tror jag, nåt kul me ungarna iaf :) Till veckan behöver jag städa och stöka undan massor med tvätt som jag ligger kraftigt efter med efter allt måleri målera :) Ska nämligen hämta mamma på busstationen på lördag. Ska nämligen resa iväg till Malmö igen på söndag och kommer hem tisdagkväll så då ska hon vara här och ta hand om mitt liv här. Hon är så snäll och ställer upp, tar ledigt från sitt jobb och kommer hit. Dock vet jag att hon direkt sätter igång och städar å grejar men tänkte att jag skulle föregå henne där :)
Åh, titta ut alltså! Vackrast! Have a nice day!


3 kommentarer:

  1. Alltså du är ju bara för duktig =) Kan du inte ge mig lite av din energi?? Känner att jag har en massa att göra men är alldeles för bekväm av mig just nu =) Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Tanya :)Javisst kan du få lite energi ----- schwuiiiiiich!!! Kände du? :) Nämen allvarligt.. du e ju nykär ju å då far ju all din energi dit vet du väl ;) Å det är inte heller fel, lr hur? ;)

    SvaraRadera
  3. ;) Nä kärleken tar en hel del utav mina krafter just nu.. Men jag klagar verkligen inte :P

    SvaraRadera