tisdag 6 oktober 2009

Höst å kyligt...

Ja nu har vi riktigt börjat känna av hösten å kylan och jag tycker faktiskt det är rätt härligt så länge man slipper regn och blåst. Dock är det lite dålig tajmning för mig me kallväder redan, stressar fortfarande me allt som ska målas å byggas klart. Va ju borta å jobba en vecka och det sabbade en del och nu idag fick jag veta att jag ska till Umeå på torsdag så då går ju onsdagkväll bort eftersom ja måste iväg tidigt som tusan å lär va hemma rätt sent å rätt trött kanske efter 60 mils resande för en arbetsdag.

Har inte hunnit få in mina innerfönster heller, vilket gör att det fryser is och bildas imma längst ner på fönstren, kallt drar det oxå här inne brrrr! Har ju beställt en ny balkongdörr som ska monteras in nån dag, hoppas det inte är minusgrader ute den dan iaf!

Undrar om man kan ta semester nån vecka å ändå ha barnen på dagis så man kan ägna sig åt allt man vill/behöver hinna? Vore inte det samma sak som att få göra så för att det är älgjakt...? Vissa tycker tydligen det borde vara en rättighet... Det tycker inte jag...

Nä nu ska vi int klaga här... :) Är sol å fint ute å här inne sitter jag å hurves i typ 18 grader... men det håller ju bara uppe förbränningen :))

Har inte fotat nåt att lägga in men istället får ni se min fina Emanuels skolfoto från i år. Man kunde beställa en bild till mobilen oxå, nåt nytt - fiffigt! :)

2 kommentarer:

  1. Men så fint kort! Så de har redan kommit?! Jag har inte alls hunnit med!Åh vad nyfiken jag blir att kolla in dem:)

    SvaraRadera
  2. Johanna om du har valt påseende via webben.. där kunde man kryssa i att man ville få en mobilbild oxå å bara nån dag senare så kom en länk me bilden :)

    SvaraRadera