onsdag 7 oktober 2009

Jippi!!!!!!!!!!! Eller....?


Haha, ja imorse hade då man inga problem med att få barnen klädda och klara, efter att dom tittat ut å sett all snö :) Detta hade jag nog gemensamt med dom flesta småbarnsföräldrar kan jag tänka! Det jag säkert oxå har gemensamt med många andra föräldrar är en gård full med saker man inte hunnit stöka undan inför vintern och som nu är översnöade, buskar som inte är klippta mm. Har ju för tusan inte ens en spade å skotta med! Dom har man ju varit så ordentlig å burit upp på övre botten. Vill ja upp dit nu å halka å slå ihjäl mig på mitt nymålade, världens halkigaste tak? Nä knappast! Fick ta en piasavakvast å försöka sopa bron - just de - försöka.. klobbsnö i en sån vet ni ju hur bra de blir! Hitta som tur var en spade som ungarna varit duktiga å städa ihop från sandlådan, så jag kunde få av bron iaf :)

Har läst å hört massor om "snökaoset" dom skulle ha söderöver, ja det har varit en jäkla massa i media om det. Har dom sagt nåt om att vi skulle få snökaos här uppe?? Alltså allvarligt, har dom det? Har jag i så fall totalt missat.. Eller är det inte så noga att meddela oss som bor här? Vi e ju liks så van, eller vad? Ja i trafiken klarar vi oss bara fint, men för allt det andra hade det varit en fördel att vara lite "förvarnad" :)

Nä, förlåt alla överlyckliga barn, men vintern - back off!! Efter sommar kommer höst, SEN vinter å hör sen :)

Edit: Jamen kolla! Dagens VK kl 08.14 idag, "Varning för mycket snö i inlandet" - va bra, då vet vi ;)
http://www.vk.se/Article.jsp?article=305775

1 kommentar:

  1. Jag pratade med en av tyskarna i måndags och sa att vi ingrn snö hade men lite kyligt. De hade mer än 20 grader varmt, så han hade lite svårt att packa vinterkläder inför resan hit om ca 3 v:) Så igår skickade jag en snöbild åt honom, gissa om han trodde att jag skämtade?!?! "Men snön brukar ju komma i november när vi är i Sorsele?!?!"Ja, han fattade nada:)

    SvaraRadera