måndag 19 oktober 2009

Malmö FF-IFK Göteborg


Va visst fotbollsmatch här ikväll å rätt livat på många uteserveringar! Poliser överallt, en piketbuss stod utanför en uteservering där ett gäng Göteborsupporters satt å partaja å skrek, tror det var 10 poliser i den bussen! T o m ridande poliser lite här å där och hästbajs i stora högar ännu mer här å där! Var bara ogjort jag skulle trampat i nån hög kan ja säga!

Efter jobbet var vi å gick runt i Malmö centrum ett par timmar, var varmt ute å fullt me folk satt nu ikväll och åt å drack på uteserveringar.... jag upprepar.... UTEserveringar!! Har inte förut fattat vilken enorm skillnad det är mellan hemma och här - helt otroligt! Dock kan jag inte påstå att jag är särskilt impad av Malmö som stad (av det lilla jag sett iaf). Mitt första å egna intryck är att den är inte så vacker å rätt tråkig på nåt sätt. Var å shoppade lite presenter till mina små gossar, vilket jag alltid försöker göra när jag åker iväg nånstans. Känns kul å komma hem med överraskningar å dom blir så glada :)

Nu är jag äntligen tillbaka på hotellrummet efter god mat å dryck med mina två kollegor som oxå är här. Ska sova lika gott som igår och efter morgondagens arbete väntar resa hem igen, vilken ju tar en hel del timmar och man lär va rätt trött vid 22 imorrn då man kommer hem. Kul dock att va iväg och träffa kunder och arbetskamrater, se lite annat å så :) Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar