söndag 1 november 2009

Allhelgonahelg..


Som alltid på allhelgonafredag så gick jag och barnen och tände ljus på min lillebror Jonnys grav och även för min farmor och farfar, Elsa och Jesper... Dom tre dog ju alla med bara några års mellanrum och det var såklart rätt jobbigt för oss alla i släkten att besöka denna graven för en ny begraving så tätt inpå varandra. Tycker om att gå dit och gör det flera gånger per år, än fast det såklart känns känslosamt.. Men känslor är ju inte farliga utan jag är väldigt glad att jag har dom...


Lördagkväll var Emanuel bjuden till en söt tjej från klassen på kombinerat Halloweenparty/födelsedagsfest. Han ville klä ut sig till sjörövare och hade letat fram massa grejer han ville ha på sig. Blev både ring i örat och på fingrarna, halskedja åsså smink såklart :)

Försökte få Elias att klä ut sig oxå, än fast han ju skulle stanna hemma, men han ville inte. När jag satte igång att göra iordning Emanuel så gick han dock och hämtade deras låda med ansiktssmink och satte sig i köket och fixade sin alldeles egna Hulken! Han hade sett hur fröknarna på dagis gjorde och visst lyckades han bra!

Emanuel var iaf jätteglad över kalaset, han hade haft jättekul, så tack till "värdarna" Jörgen å Lena som ordnade det så himla bra för alla barnen!

2 kommentarer:

  1. Alla helgona är iaf för mig den helg då jag försöker att tänka extra på de som saknas och tänka ljus och bara vara.
    Spelar ingen större roll hur många år som gått sedan dom avled, saknaden finns kvar om än att den inte gör lite otroligt ont.

    Härliga bilder på grabbarna som rövarna från Sorsele by!! :)

    Ha det gott där uppe
    Kram/M

    SvaraRadera
  2. Va kul att få kommentarer från dig Maria! HÅller med att det inte spelar så stor roll hur många år som går, är väl bara det att saknaden å sorgen känns på ett annat, mer uthärdligt sätt, precis som du säger.

    Ha det jättebra du oxå! Kramar från oss alla!

    SvaraRadera