tisdag 3 november 2009

Idrott!


Igår fick Emanuel fara på sin första innebandyträning. Han har pratat om att träningen börjat och att det är från förskoleåldern och jag tänkte att självklart ska han få prova det :) Själv e man ju ingen innebandystjärna direkt.. ja ärligt har jag nog aldrig i mitt liv spelat innebandy... På "min" tid var det ju fotboll, slalom och längdåkning som gällde, fanns då ens nå innebandyspelande här då?? Ingen aning faktiskt! Ja iaf så vill man ju inte barnen ska behöva känna sig pinsamma så jag gjorde lite research om vad man "ska ha" för grejer å så... Sen for jag å köpte en tjusig klubba, vilken fanns i en lite kortare, barnvänligare modell :) förutom den så var det väl inte mycket mer än vanliga gympakläder dom behövde å Emanuel ville såklart ha sina innefotbollsskor å det borde väl funka tänkte jag. Skyddsglasögon får dom där på sin första träning, jättebra tycker jag!

Jag å Elias stod å kollade då dom tränade och jag var lite skeptisk till att han skulle tycka det var så kul. Brukar ju va lite nyhetens behag att vilja göra saker som man hör att kompisar gör. Men himlar så fel jag hade! Å himlar så jätteglad jag är för det! Jag kan ju lugnt påstå att han nog inte har någon nedärvd medfödd bollkänsla, varken från sin mor eller far! Själv spelade man ju damfotboll i div 3 och det låter ju bra... men kan ju säga att jag mestadels satt å höll tränarna sällskap på bänken, värmde upp andra spelare som skulle bytas in, ja ni vet... hade man otur blev man inbytt sista 5 min "så att alla skulle få spela".... ja så bra var jag :))) Gillar inte att träna i grupp och särskilt inte med publik, längdåkning ensam ute i skogen eller styrketräning på tider när inte så många andra är där, det passar mig bättre :)

Ja iaf så gick det jättebra och Emanuel fick beröm av tränaren, hörde jag *stolt* :) Han gjorde t o m ett mål och nu är varje måndag framöver bokad till innebandy :) Hon som tränade dom (Sara L tror jag hon heter) var jätteduktig me dom små killarna å tjejerna och hon hade... *skvaller*... en så himla gullig bula på magen :) Så då fick man veta nåt nytt oxå den kvällen ;)

Hoppas verkligen att båda barnen hittar nån idrott dom gillar och jag tänker göra allt jag kan för att ställa upp på det, så mycket jag bara hinner och har råd med, är ju både tid och pengar men det är det värt :)

Funderar just nu hur jag ska göra i vinter, Nalosäsongen är ju inte långt borta och jag tänker skaffa dom utrustning men vet inte riktigt om man ska välja snowboard eller vanliga slalomskidor?? Blir lite för dyrt med både och till två barn, måste väl skaffa mig nån form av utrustning själv oxå åsså kostar ju liftkort å sånt oxå :( Tycker ju själv snowboard verkar coolt och det är ju det dom själva pratar om... ja alltså JAG ställer mig ju definitivt inte på en snowboard!! Så roligt ska ingen få ha :)) Lär ju orsaka nog me fniss när jag försöker instruera mina små gossar i nåt som ja int ha minsta lilla jäkla aning om! Lär nog se lika komisk ut som han "Trycket på dalskidan älskling" haha ni vet va ja menar :))

*Skratt* men de bjuder ja gärna på, huvudsaken man har kul å det kan man verkligen ha där på vårt fantastiska Nalovardo! *reklam* *reklam* ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar