lördag 21 november 2009

Svininfluensa


Ja denna omtalade svininfluensa... å alla olika uppgifter om vad som gäller, ska man vaccinera sig lr inte, kan man få den flera ggr, muterar den? Ja iaf så var det dags för Elias åldersgrupp att vaccinera sig nu i veckan å när jag kom dit me honom så fick ja två blanketter att fylla i för ja va ju förälder å skulle få ta samtidigt sa dom. Jaha.. ja men då gör ja väl de då åsså var det beslutet taget :) Emanuel tog jag med och for dit och vaccinerade nästa dag. En del hörs ju bli jättedåliga men det blev inte vi. Jäkligt omtålig i armen där dom tog dock! Kan inte ligga på den sidan å har råkat ut för hunden som hoppat å stött till några gånger.. AJJJJJJJJJ så ont de gör! Dock känner man i kroppen att det inte känns helt ok. Varit jättehängig i veckan å i fredags började ja må illa, vilket suttit i ända till nu på söndag. Inte kunnat äta å igår kväll var jag alldeles skakig. Barnen har däremot klarat sig bättre (som alltid!) Det onda försvann snabbare å dom har inte klagat alls på att dom mått dåligt. Vuxna e nog vekligare :))

Ja som sagt igår så kände jag att jag behövde få i mig nåt så jag gjorde tacos, då kan man iaf sitta å plocka i sig små bitar av lite allt möjligt vilket kändes betydligt lättare än nån mastig flottig middag. Barnen gillar ju att göra detsamma så tacos blev perfekt igår!

Började julpynta lite i förväg i helgen oxå. Är ju 1:a advent nästa söndag och att hinna fixa allt den helgen är ju typ omöjligt. Allt tar ju som lite mer tid för jag vill ju att barnen ska få vara med och hjälpa till, blir mycke roligare då. Men tar ju alltså en hel del tid å särskilt Emanuel kommer hela tiden med ide'er och förslag på saker han vill göra. Igår var det kottar som han samlat i höstas och som han ville måla. Vi sprutade hälften med silver och andra hälften med guld och knytte snören på å vips så hade vi ännu ett nytt fint julpynt :)

Tog en sparktur igår, till macken å köpte lördagsgodis. Var äntligen sol å tempen hade krupit precis under nollsträcket, perfekt sparkföre å jättehärligt ute. Gick så lätt att sparka så vi körde tåg med tre sparkar, mamma längst bak såklart åsså Athos som draghjälp, gick finfint :)

Idag mår jag äntligen bättre, vädret är helt otroligt och jag ska se till att vi får en massa kul gjort här hemma idag! Have a nice day!!

1 kommentar:

  1. 3av 5 har tagit sprutan här, jag och de två minsta och vi har klarat oss bra från "biverkningar" förutom ont i armen.
    Vad inspirerad jag blev att kottarna:) hoppas man kan hitta några, har kromspray här hemma, gissa vad de skulle blänka fint:)

    SvaraRadera