tisdag 10 november 2009

Middagsbekymmer..



skulle skriva en massa här men nu hamna ja i matkoma så ja gör de lite senare :D

Edit: haha ja nu har det gått en vecka nästan men ja ha faktiskt int legat i matkoma hela tiden :)) Ibland äre bara svårt å ta sig för å skriva nåt, än om man egentligen gör massa kul som man skulle kunna berätta. Åsså har vi mörkret... min mobil tar sämst kort i mörker å man springer ju inte runt me en kamera hela tiden direkt... lite krångligare å föra bilder hit då oxå så... ja ni förstår kanske :)

Iaf så kan berätta hur det kan bli när man ska äta middag. Försöker ju klura ut sånt som går snabbt eftersom jag inte är hemma från skola/dagis förrän halv 6 på kvällen och det ju inte får bli för sent med middag. Eftersom jag ofta skiter i att äta nåt under dagen (tar mig inte för helt enkelt), så var jag denna dagen vrålhungrig och kom på att ja skulle göra pannkaka. Pang in i ugnarna (har 2 st) åsså har man så man kan steka upp några andra dagar oxå, perfekt! Men... ju mer klockan närmade sig 17 så börja ja fundera på pizza istället :) Pizzaförslaget röstades enhälligt igenom och jag ringde Denny's grill... "Nä vi bakar bara pizza på torsdagar till söndagar"! Men åh!!! Å ja som inte gillar burgare heller :( Pannkakeförslaget va ju redan nedröstat å nu vart de ju tjafs i bilen om va vi skulle äta. Å man är ju så glad å tålmodig när man är hungrig!

Ja till slut bestämde vi att stanna å handla nåt annat så alla skulle bli nöjda. Elias ville ha lasagne, Emanuel pizza å jag.. ja jag visste inte riktigt. Inne på affären fick Elias sin låda lasagne å Emanuel valde en pizza man kan värma i ugnen. Å vad kom jag på att jag skulle äta då? Jo en egenlagad pizza! Köpte sånt där pizza kit å sen kuta ja runt runt i affären å samla allt ja kunde komma på att det kunde va gott å ha på en pizza, tog typ hur länge som helst å vi var helt klart sist ut ur affären den dan!

Kom hem, såklart med flera kassar att bära in å packa upp. Sen sätta igång och värma först Elias lasagne å Emanuels pizza... SEN fick jag börja med min pizza och det var massor me grejer som skulle hackas å läggas på. Tro klockan va 20 när ja va klar... typiskt mig å ställa till de sådär när man egentligen tänkt sig en snabbmiddag :)) Men gott vare ;)

2 kommentarer:

  1. ja men se där hur det kan bli:)så de bakar bara 2 dagar i v?! Gillar inte heller burgare...

    SvaraRadera
  2. Nä dom bakar tors till söndag, men har aldrig lärt mig det och är tydligen alltid "fel" dag då jag blir sugen på pizza :)) Jo fort går en kväll till nåt helt annat än man hade tänkt ibland :)

    SvaraRadera