tisdag 24 november 2009

Lussekatter :)


Tack snälle Martin på super-Ica i Sorsele för att du uppfyllde min önskan om att ta hem mix för lussekatter :) Blir första gången mina ungar får baka det och det är enbart pga en mamma som inte är sådär jätteförtjust i å stå å hålla på me degar å sånt :) Ett paket Lussekatt-mix åsså lite russin åsså äre ba å baka, de gilla ja :) Tips till andra som, lixom jag, inte är sådär jätte bak-entusiastisk själv (om de nu int bara är jag som är sån :( ) men vill att barnen ska få baka å ha skoj!

Idag var Emanuel hängig å ville stanna hemma å såklart så ville ju lillebror det oxå. Inte jättesjuka direkt å det behövs nå "aktiviteter" när mamma sitter å försöker jobba hela dan! Nu håller vi på att "skaffa" massa ny film till både mig å till deras hårddiskar (tur vi har varsin dator!), degen jäser å sen ska vi baka :)

3 kommentarer:

  1. Men du vilken grej, denna mix!!!:)Hörde att saffranet var dyrt typ 30 kr för ett brev?!?! Nåja, tur vi inte storkonsumerar saffran:)
    Vad synd att du missade syskonbilden:( hoppas få mina snart, fick Ida-korten idag och där ser man hur "tatuerad" hon är...inte bara i ansiktet. Jaja, det är Ida i ett nötskal:)Hoppas killarna kände sig lite piggare efter baket:) Du ska också sträcka på dig över dina fina pojkar!!!

    SvaraRadera
  2. Det var så lite så. Kan ju vara fler som vill ha det :)

    SvaraRadera
  3. Martin - jajamen å ja gör reklam för den allt ja kan som tack ;)

    SvaraRadera