måndag 21 september 2009

SÅÅÅÅÅÅÅ KLANTIGT!!!!!!!!!!!!
















Ja men alltså... va har jag klantat mig med här då...???? Jo de e som så här va, att jag i söndags skulle grunda me vitt på min bro samt dörr- och fönsterfodren på framsidan av huset. I vanliga fall när jag grejar kring fönsterna (putsar dom t ex, vilket inte händer såååå himla ofta!) så brukar jag låna en specialbyggd "stege" med en liten avsats man kan stå på och ställa ifrån sig hink, färgburk etc... Nu står ju min nya trappa väldigt nära väggen så jag insåg det inte skulle rymmas att ställa dit den där "stegen" utan bestämde mig för att köra med vanlig stege istället. Var tvungen att ställa den rätt brant, typ rakt upp så jag hoppade fast den lite i marken så den inte skulle glida i sidled då jag stod där å måla...

Denna dagen var det en massa barn här och lekte med mina pojkar och jag fick hela tiden säga åt dom att hålla sig på baksidan eftersom jag målade och jag ju inte ville dom skulle springa i färg, göra illa sig på nåt lr så... Kände jag behövde in på toa och skyndade mig just för att inte barnen skulle hinna ställa till med nåt. Där jag sitter och.. ja pissar helt enkelt.. så hör jag schhhhhhk (vilket är ljudet av stege som glider i sidled mot takplåt!) sen blundar jag bara å väntar.... hinner känna skräck för att det ska komma ett barnskrik... istället hör jag (nästan med lättnad faktiskt!) PADAMMM!!! Där satt den :) Pang rakt på biltaket! Hörde hur den studsade till där på taket å gled ner från bilen. Fortfarande inga barnskrik - puh! Skratta småhögt för mig själv där jag satt å skaka på huvudet :) Stressade inte ut utan tog de väldigt lugnt, förberedde mig mentalt på vad jag skulle få se. Det funkade faktiskt :) När jag kom ut å såg hur illa det tagit så tänkte ja typ jaha... shit happens! Taket å karmen runt dörren å bakluckan har fått flera bucklor samt massa lackskada såklart.

Ringde försäkringsbolaget igår (med inställningen att sånt här säkert inte täcks av försäkring - vilket alltid brukar vara fallet när nåt händer tycker jag) och förklarade precis vad som hänt och jäklar i mig så sa han bara direkt att "jamen det här täcks ju av din vagnskadeförsäkring" !! Va?? Äre sant, täckte ja?? 3000 spänn i självrisk dock men att få det fixat utan försäkring skulle kostat mig massor mer! Lite surt känns det dock, har nämligen inte än lämnat in bilen för att sätta dit en ny backspegel, den som lossnade i somras och som bara den kostar 1000 :-. Men men va gör man?

Haha, kom å tänka på en kille som heter Erik och som var med på en skotertur till Skoterhotellet för en massa år sen. Vi var ett gäng med skotrar, hade hyrt två stugor där och efter att ha varit ute å kört på lördan och kom tillbaka till stugorna så skulle några köra å hoppa lite me skotrarna. Den här Erik kom körandes helt lugnt efter alla dom andra, tror han nästan stod stilla uppe på hoppet åsså bara uiiiiii - gled skotern nerför hoppet å rakt på en stolpe. Hela huven å baljan trycktes in å han kunde inte ens köra hem med oss andra tror jag, utan fick fixa bil å släp för att ta sig hem. Vi tyckte de var riktigt jävligt, det hände han som var den enda som inte körde som en vilde över hoppet. Men han var helt lugn, såg helt oberörd ut åsså säger han (och han pratar på ett lite roligt sätt) "He löns ju int å val fölbannad, he ha ju jedan hänt" Så sant! Å de skrattade vi åt, han bjöd på det. Men lärde mig oxå att det är bättre att tänka så, man mår bättre av det - eller hur? :)

Förresten... efter det här med stegraset så gick jag å hämtade den där andra specialstegen. Gick bara fint att använda den om jag ställde den på bron och byggde upp ena benet med klossar. Såklart får man dom bra idéerna lite för sent bara :)

2 kommentarer:

  1. Jo nog är det mycket inställning...försöker tänka som du även om det inte alltid går så bra, men man lär sig ju med åren också:)

    SvaraRadera