lördag 2 juni 2012

Marginaler :)

Hehe ibland ha man himla tur :) Igår köpte jag ju golv- å bröstlister på Järnia. Då ja mäta hur mycke ja skulle ha så mätte jag på bröstlistenivå, visste att ja hade en bräda kvar av golvlist i källarn så gick sen å kolla hur mycke de va, men de va ba en liten stump så ja tänkte, skit i den, ja köp samma mängd till golvet. Va ja då inte tänkte på är att golvlister ska ju sitta på fler ställen än bröst ska... Typ man sätter ju inte bröst tvärs över ett fönster, men på golvet ska det vara..Hjärnsläpp alltså! Biten från Järnia var lite längre än jag beställt och när jag mätat allt så vart de så här på sista mätningen av "stumpen", typ 15 mm längst där till höger som blir över. Totalt behövdes ca 4 meter och jag köpte 3,2 och med hjälp av biten i källaren så slutade det alltså med ett spill på ca 15 mm - De ä väl å va "hull ve materiale"? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar