tisdag 27 mars 2012

Snygga sig lite.. :)

I
Igår hade jag äntligen bokat en tid för klippning av Emanuel. Med äntligen menar jag att han äntligen gick med på det :) Hans hår nådde långt ner på ryggen om man kammade ut det eller då det var blött, såg ut som en liten flicka :) Efter skolan for vi till Marléne på Hairsalongen och hon klippte av honom en mängd hår men han fick ändå behålla lite längd, blev jättefin! 

Elias tog ju hål i örat där sist Emanuel klippte sig. Det läkstift man ska ha i ett antal veckor tjatade han till att få byta ut till en mycket coolare guldring. En ring kan fastna i saker och så har skett ibland och jag tror att läkningsprocessen har blivit lite störd. Förra veckan tyckte jag det såg irriterat ut så vi tog ut ringen och örat fick vila i några dagar. Sen i helgen så provade vi att "stampa upp" det där hålet, men det kändes helt igenväxt! Nämnde det för Marléne och hon erbjöd sig snällt nog att titta på det och prova lite. Elias är tålig, det vet jag, men jäklar va impad man blev av hur hon fick sticka hål åt honom igen, blödde massor efteråt men han satt hela tiden helt stilla, hade bara nå konstiga tokskratt för sig " ha ha hahahaaaaa va det gör ont" typ :)) Ibland stämmer det att vill man vara fin får man lida pin och det gjorde han då verkligen! Hon var då himla duktig, skulle aldrig ha klarat att fixa det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar