torsdag 22 mars 2012

Att bli "klar"..

Hm ja de verka ju inte va min grej :) Måste liksom alltid påbörja nåt nytt innan det jag håller på med är klart. Visst, jag fortsätter ju såklart och gör klart allt jag påbörjat, parallellt med det nya projektet, men sen måste jag börja riva i nåt nytt - hela tiden :) Fast... nu har jag inte tid att greja nå här inne för kom just på att det är soptippsöppet imorrn å ja ska få låna ett släp så nu ska det röjas skräp här ikväll istället :) Har fullt i garaget å ett skrotförråd i källaren me massa skräp, ska bli skönt att bli av med!
Ja de här är min hall för tillfället.. rivit lite tapet här å där... den sitter som tusan! Bra förarbete i all ära, men här vet jag att vi blötte bort precis all tapet under å de ångrar man ju lite nu :) Har alltså avbrutit - tagit en liten paus med - hallen och bestämt att putsa där istället och då blir det ju en jäkla massa jobbigt damm överallt så det får bli en annan dag :)
I köket har jag rivit bort all blå panel och börjat spika upp tjärfärgad... resten av brädorna ligger i källaren, oljade å klara men är såna som måste sågas till lite för att passa runt fönster etc.. så då river vi tapet lite här å där... Seriöst så behöver jag hjälp och råd här.. vad ska jag ha där ovanför panelen??

Har ju träfärgat golv men det ska jag göra om, tänker lägga klickgolv i hela hallen å köket tror jag, typ mörkgrått som ser ut som klinker (om man nu har råd vill säga...) Iaf så VAD ska jag ha för färg där uppe? Alla skåpluckor är ju (av misstag) blålaserade (skulle va grå istället men blev ett litet missförstånd då jag beställde färgen...:) ) Kanske skulle måla om dom igen?? Är det dyrt att leja nån att göra sånt? Köpa nya ha ja ju inte råd med iaf... :( Är inte så lätt att hålla på med sånt inomhus, man ska ju lixom ha nånstans att lägga ut allt å där de får ligga ifred ett tag... :)

Ah! Här är jag då faktiskt som rätt klar.. knallgula tapeter har ersatts med gråaktigt målad väv och golvet som tidigare var meganött och gulnat trägolv har jag lagt ett grått klickgolv på. Har inte hunnit/haft råd att köpa nåt nytt bord så ett som jag köpt på återvinningen för 50 kr och som stått i Emanuels rum i några år får duga tills vidare :)

Kortväggen har jag tapetserat och de vart helt ok tycker jag. Nå 59 kr:s tapeter, från Rusta tror jag de va, men dom va're inge fel på :) Ska dras om lite kablar till tv:n och X-box så jag har inte idas sätta upp nå kabellister än men de ska snart bli fixat så man slipper kabelmetrar på golvet :) Just ja.. har målat taket å taklisterna 3 omgångar oxå... det var tidigare rätt gulnat å fult, men dock är det inte lätt att få dagens vattenbaserade färger att förena sig med med färger från förr, det separerar och till slut hade jag målat så taket börja blottna - då gav jag mig :) Golvlisterna har jag också målat, höll till i köket och grundade samt målade dom två varv så det tog ju några dygn, men helt amazing så fick dom va ifred där för både hund, katter och barn! :-) :-O

11 kommentarer:

  1. Tv-rummet blev jättefint, bra gjort Jeanette

    SvaraRadera
  2. Tack Mona! Ja det blev väl då iaf inte sämre och åtminstone är det kul men lite förändring :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du håller på och fixar så där! Jag tror inte alls det är så dyrt att lämna in köksluckorna för ommålning och det kan göra stor skillnad för ett kök! Ovanför panelen tycker jag du ska ha en snygg tapet, det finns ju så många fina :-) Jag kan sitta i timmar och surfa runt på en sida som heter Styleroom. se ,för där finns så många fina bilder från vanliga människors hem att insprireras av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carola för tips! Ska kolla sidan du nämnde! Ja alltså, jag är jättedålig på vad som passar å inte, tycker jämt de blir fel, så jag behöver verkligen råd å hjälp :)

      Radera
  4. Gud vad snyggt det blev! :) du är så duktig.

    SvaraRadera
  5. Vad du är energisk och duktig. Skulle vilja hjälpa till men har ju mitt hem... Det är många svåra frågor du ställer. Tror att det är lättare om man ser det direkt. Är säker att du hittar något bra, utifrån det du gjort tidigare. /Urban B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst äre ju så, alla har sitt eget att pyssla på med :) Jag är ibland lite för energisk för min börs tyvärr, är inte bara positivt att de flyger blixtar i skallen om vad man ska ändra på hela tiden :)) Vissa tycker att man är "duktig" som håller på med saker hela tiden men jag kan ju ibland känna att åh så skönt de skulle va att kunna låta bli att måsta hålla på me nåt jämt :))

      Radera
    2. har du american-time på din sida? urban

      Radera
    3. Haha jo ja såg de oxå :P Ska fixa det imorrn :)

      Radera
  6. Tack Zarah! Vad kul att du tycker det! Man behöver fsktiskt inte vara duktig för sånt jag gör, bara våga prova åsså ha nån att fråga då man int vet hur man ska göra :) Är iaf jättekul att hålla på å jag gör ju det jämt, önskar bara man hade råd så man kunde "uppdatera" lite inredning å sånt oxå :)

    SvaraRadera