måndag 12 mars 2012

Alla mina bilder!!! :(

Jag hoppas vid gud att detta kommer att funka... "Nån" har nämligen av misstag förmodligen råkat radera ALLA mina digitala bilder från år -03 och ända t o m -10. Det känns som en katastrof! Det är alltså samtliga bilder på jag har på alles in my life från den tiden och värst är det ju om jag forever förlorat bilderna på mina barn, från det att dom föddes och fram till förra året!!

Idiotiskt är det ju att ha dom bara på denna dator, jag vet! Men har haft dom utspridda lite här å där på alla olika datorer man haft och även externa hårddiskar. Men så köpte jag denna nya superdator och la över allt hit och tänkte väl bränna dom till skivor, men... hann man göra det? Svar nej :(

Turligt nog finns ju tydligen program som kan fixa sånt här och scanning pågår för fullt å jag hoppas verkligen verkligen att mina älskade bilder kommer tillbaka!

Blivit av med en stor mängd filmer oxå, ingen aning vad som hänt, hur det gått till. Men har märkt att då jag går in i en mapp så markeras automatiskt alla filer utan att jag klickar nånstans. Måste va nån inställning och är det nån som vet hur jag får bort det så säg gärna hur! Skulle tro att det är nåt sånt som hänt men vet ju inte helt säkert...

Annars så har det varit en bra helg, förutom att man blev sjuk igen, även varit hemma idag. Gjorde inte så mycket att man missade en utehelg för vädret var då inte det bästa. Josef var snäll och grejade på här hela lördag em och kvällen med dom fyra tv-apparaterna vi har här, så nu kan vi se tv i alla rum och även med olika kanaler i olika rum, blev en jäkla massa kopplingar bakom tv:n :) Sen såg vi melodifestivalen å smaskade på ostbollar å julmust. Rätt låt vann - helt klart! Sur-Danny har jag aldrig gillat :) Synd bara att jag var sjuk på lördagen för hade ju tänkt fara på vinterrocken på folkan med barnen. Nu missade vi det och jag hörde att det dessutom hade varit lite folk där, skittråkigt när dom ordnar sånt här i Sorsele!

2 kommentarer:

  1. Alltså, vilken osis med bilderna. Hur har det gått att rädda dom ?

    SvaraRadera
  2. Ja usch ja tyck int alls de känns kul :(( Det där programmet hittade då inte ett skit! Antingen är det ett "skit"program eller oxå äre "skit" bakom spakarna :) Vart anti å gav upp å ska ta nya tag i det där sökandet nån dag då jag hunnit läsa på om hur man ska göra - för det ska gå, det vet jag! Har en gammal hårddisk där jag tror att jag har större delen av bilderna, det gamlaste, men den har stått och drällt så länge så jag har ingen aning om var kabeln till den är... Så lite hopp finns ju iaf :)

    SvaraRadera