söndag 25 mars 2012

Halvvägs :)

J
Jamen de gick ju som jag tänkt igår ändå... slipade halva hallen, städade sen en låååång stund för å få bort allt jäkla damm! Sen upp med väv och är så tacksam som fick hjälp med det för guud va mycke enklare allt går då man har nån som hjälper till och håller å styr! Sen är jag sämst på att skära rakt (gäller allt jag ska göra som ska bli rakt... går bara inte för mig haha) 

Nu är ju frågan, hur ska jag måla?? Är lite det som är orsaken till att jag kört hela långsidan och en snutt på vardera kortsidan... vill testa lite hur det kommer att se ut. Har köpt nån beigebrun färg, mörk och ljus och har tänkt ha den ljusa på långsidan (för att ljusa upp rummet eftersom det inte finns några fönster) och köra den mörkare på kortsidorna... eller? Är lite orolig att det ska se ut som att jag har samma färg som i tv-rummet, att det kanske då vore bättre att ta den mörka på långsidan.. ja vet inte riktigt? Ändrar mig hela tiden, så det som min skalle tänker på just i den stund jag svabbar ner rollern, så kommer det att bli :)) Haha visst är mina små renoveringar genomtänkta? :) Int unnerligt att ja få hålla på å göra om hela tiden :)


1 kommentar:

  1. Tror du gör helt rätt i att ta den mörkare färgen på kortsidorna och den ljusa på de längre väggarna, annars kommer det att kännas mindre! Det upplevs också som ljusare. Så tänker jag :-)

    SvaraRadera