onsdag 5 augusti 2009

Idag blir det inget foto, ja såklart lite senare idag kanske, men inte nu. Orsaken är den enkla att jag inte fotat nåt, ja överhuvudtaget har jag helst inte rört varken mobil lr annat mer än nödvändigt eftersom jag varit konstant svart av målarfärg senaste dagarna!
Men nu har ÄNTLiGEN mitt yttertak ändrat färg från rostig plåt till svart! Åh, så skönt att vara klar med det!! Har ju tillbringat en del tid på taket, från det att man började med att dra nya skruvar (800 st!) till att polera bort all rost, tvätta, grunda och slutligen måla.

Idag tänker jag ta en vilodag och fara på tur med barnen till Arvidsjaur. Känns som att man behöver göra nåt annat en dag. Har värk i underarmarna, händer och fingrar efter allt rollande, klättrande i byggställning mm.
Nästa projekt blir nog att skrapa och måla garagedörrarna. Ska bli kul, kommer inte ta så lång tid. Sen är det bara alla fönster kvar. Skrapning, omkittning och målning, vilket jag hoppas hinna under sommaren men känns oxå bara kul :)

Bilden och kramen är till alla som jag ju faktiskt ser är på den här sidan och läser ibland, trots mitt just nu ganska erformiga liv där jag ju är tvungen att ägna all ledig tid till renoveringen för att hinna innan det börjar bli för kallt ute. Ja såklart tar mina älskade barn och djur oxå sin tid, men sånt förstår och vet ju väl alla ändå hoppas jag! Framöver ska det nog bli mer tid över till andra roliga saker för dom och mig oxå :)

Vore även kul med lite fler meddelanden i gästboken, ja eller kommentera gärna bilder, alltid kul att få!

Kram kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar