tisdag 18 augusti 2009

Brobygge!


Äntligen! Ja just det, äntligen ska dom sätta igång och bygga min nya bro/farstukvist. Idag var Perra här och grävde hål där han gjöt stolpar som den ska skruvas i. Den kommer att bli rätt stor, 4 m bred och 2,5 m ut från huset. Ska bli så kul när det är klart och framsidan på huset kan målas oxå!

Har sedan 4 dagar nåt fel på min trådlösa router, otroligt irriterande. Blir att man inte orkar sitta vid datorn så mycket. Man är ju van sina bärbara datorer som man kan sitta var som helst i huset, ja även ligga i sängen :) Nu måste man sitta fast i nån kabel i ungarnas rum eller i en fåtölj i tv-rummet. Haha är ju lite tokigt vad bekväm man snabbt blir.. är dock bara 9 år sen jag köpte min första dator, en stationär och den var då kanske inte en värsting, men nästan. Hade typ aldrig varit på internet ens då och nu blir man ju jättehandikappad om internet inte funkar, kan inte göra nånting tycker man! Rätt sjukt egentligen. Jag är ju ändå inte nån som ägnar mina kvällar/fritid åt att sitta vid datorn direkt. Men helgerna när man morgonfikar och läser tidningar, forum etc, betala räkningar, beställa grejer, kolla väder mm mm, ja är mycket man använder datorn till. Ja för att inte tala om jobbet, är ju helt beroende av dator för att kunna jobba och det är jag ju inte ensam om direkt! Tänk vad mycket som hänt bara sista 10 åren egentligen!

2 kommentarer:

  1. Kommer att bli som ett helt nytt hus!!! Med ett "extra rum" dessutom:)

    SvaraRadera
  2. Jo tror den nya farstukvisten kommer att göra mycket faktiskt! Känns jättekul! Tyvärr har man ju inte råd att bygga in den som t ex Rickard och Sofia C gjort, önskar man ju helst att man kunde för med den otroligt gigantiska hall man ju har å tusen par skor, jackor etc (ja du vet ju själv! så skulle det inte vara så dumt!

    SvaraRadera