tisdag 25 augusti 2009

Cravings...


Ja såna där cravings som t ex gravida kan ha... man är nästan besatt, bara måste ha nåt speciellt som man är sugen på! Har inte haft cravings alls under nån av mina graviditerer, men nu i sommar har jag haft det på vissa saker. I början var det halloumiost... var tvungen att alltid ha det hemma för närsomhelst så kunde jag få ett ryck att jag bara måste ha det! Å de behövde inte va tjusigt å fint, utan bara skiva upp den å in i micron ett tag. Sen mumsa i sig - gärna med skivade tomater - åsså blev ja lugn å fin igen :)

Sedan nån månad tillbaka är det mozzarellaost... helt galen i det! Å samma där, alltid ett gäng i kylen ifall man får abstinens :) Funderar om det kan va nån typ av saltbrist jag får när jag är ute å grejar å svettas som en dåre..? För mozzarellan vill jag alltid ha med nåt salt å gärna rumsvarma tomater som badar i olja och trocomare, sen ett gäng oliver på det... mums!

Jag bara öser allt i en tallrik å svullar i mig, kolla själv, int tjusigt alls - men åh så himla gott! :)

2 kommentarer:

  1. Låter jättegott! Jag äter mozzarella nu också, typ jämt:)min favorit är med blåbär. Superdupergott!!! Nästan halvfrusna blåbär med rumstempererad ost*mmmm*Ska absolut testa den där halluomiosten!

    SvaraRadera
  2. Åh finns de fler ostmissbrukare! :) Tack för tipset me blåbär, de ska ja testa! Ja halloumiost äre lätt å fastna för, om man tycker konstistensen är ok vill säga, vissa gillar inte att det "gnetjar" när man tuggar :D

    SvaraRadera