måndag 14 december 2009

Lycka!


Fredag. Dagen efter Alvedon-testet... Lika jäkla ont, om int än värre kan ja säga, så ja ringde sjukan igen (ja lr dom ringde:) ) å efter 3 (!) samtal så fick ja besked att dom skulle skriva ut några Tradolan så jag skulle ha över helgen. Fick klaga som tusan, berätta att ja ju för tusan inte ens duschat på hela veckan, hade ett h-vete å klä mig å fara iväg ut! Doktorns förslag var att prova me Ipren å Alvedon för ja va ju dum å sa att ja fått ett gallstensanfall en gång för typ 25 år sen av 15 ml Coccilliana Etyfin! Dom ville inte trigga igång ett gallstensanfall sa hon. Det skiter jag i tänkte jag, nog gör det jäkligt ont de oxå men då flyttar då smärtan på sig ett tag. Ja till sist fick jag mina helgdroger å de va skönt å kunna fara ut på byn utan att gå å hålla ner blicken hela tiden man möter nån pga man inte ens orkar prata me nån. Skulle ta 4 per dygn men ja tog nån fler, kände inte mycke av dom där annat än att man blev lite snurrig å ja e då ingen morfinfantast kan ja säga, huga bara obehagligt :(

Nu har det gått lite drygt 2 veckor sen min lilla kvadd å nu är det bara lite ömt. Fick lära mig att ett revbensbrott gör som ondast 5-13 dagar efter brottet, då det läker, å det stämde rätt bra. Skönt å va tillbaks på banan igen :)

Varit en massa lussande å i lördags kväll var jag t o m i kyrkan å hade en jättetrevlig kväll, ska fixa in nå bilder å skriva om de i ett eget inlägg, snart ;)

2 kommentarer:

  1. Men hua så jobbigt, skönt att du är på banan igen. Jag glömde totalt bort att fråga dig på lördagkväll! Men visst var det mysigt!:)

    SvaraRadera
  2. Ja Johanna, håller verkligen med om lördagkväll! Dom hade ordnat allt så otroligt bra, vilket härligt gäng dom är! Var både kul men oxå som du säger, så himla mysigt!

    SvaraRadera