torsdag 3 december 2009

Brutna revben :(


Ja int va ja snabb å skriva här inte, huj va dagarna går! Ja, ska försöka skärpa mig lite, bli ju så mycke å skriva varje gång annars å tro lite de ä därför ja drar mig för å "ta tag i" att logga in här... :P

Ska bara lite snabbt skriva om den här bilden... Ja, jag va ju å klanta mig å knäckte nå revben, som ja skrev om förut. Kom kutande på för höga klackar å slira olyckligt på min trätrappa där det under kvällen frusit till och bildats hårda snöklumpar. Får skylla mig själv som varit slarvig å int sopa av bron då det där snöslasket låg på den (tänkte de tinar väl bort :P).

Iaf så ojades ja första dagarna mest över ett gigantiskt blåmärke på ena skenbenet, ni vet framsidan underbenet där man är öm som öge! Hade första 2-3 dagarna bara ont i bröstet som typ när man haft världens hosta en vecka å det känns som det blöder i bröstet. Men sen, då jävlar... va i Umeå å jobba å skulle köra hem men de va inte kul! Kunde inte hålla upp vänster arm, inte he på blinkers me den armen ens, haja hur ont de gjorde! Ja brukar va rätt tålig å int bry mig så mycke för smärta, men de här va inge kul alls!

Från tisdag till torsdag blev det bara värre å värre å då ringde ja sjukan på torsdag. Först måste ja ju berätta hur impad jag blev över nya systemet dom har! Man ringer bara ett nr, får veta en tid dom ska ringa upp, åsså gör dom de! Ja faktiskt! Hur kanon som helst! Alla hatar väl å sitta i telefonkö, man ska sitta dom där två timmarna å ringa å ringa å aldrig kom man fram, gu va irri man bruka hinna bli! Hon blev himla förvånad att jag inte ens tagit Alvedon mot smärtan. Alvedon... är nåt ja har hemma ifall nån skulle få feber, hjälper de mot nå annat?? Ha ja då inte märkt! Iaf så tyckte hon att eftersom jag aldrig äter värktabletter så skulle ja köra ett dygn på prov me Ibumetin å Alvedon!! Haha va? Jamen ok.. gjorde jag å de andra på bilden la ja till själv, tänkte de funkar säkert precis lika bra de oxå, Rosenrot, Ginseng å Multivitamin, kan då få den otroliga depp man hamnade i att lätta lite. Nåt av dom där grejerna gjorde att det kändes lite lite bättre faktiskt, inte mindre ont, men lättare faktiskt, å ja tro då inte de va Alvedonet :))

3 kommentarer:

  1. Det ser ut som om du hade tänkt ladda upp ordentligt inför vintern? ;-) Jag har försökt fråga dig ett tag nu om vad du ska göra under nyår, jag hade tänkt åka upp men jag vet inte var jag ska vara. Kan man vara hos dig?

    SvaraRadera
  2. Hej! Häromdagen då vi skrev fastnade jag i en jobbgrej å sen hade du loggat ut, du kan gärna vara hos mig!

    Den där bilden... hade tänkt skriva lite om den men hann inte idag, får se om jag får ihop nåt kul imorrn :)

    SvaraRadera
  3. Rosenrot äter jag med, fast naturell!:) Såg, efter en koll på internet, att jag hade den i trädgården:)så jag grävde upp lite rötter och gjorde efter konstens alla regler. Tar fiskolja också.Jag SKA inte bli sjuk i vinter!!! Är vaccinerad mot"flininfluensan" också(Antons uttryck)så nu är det lite som kan stoppa mig*duckar*

    SvaraRadera