lördag 28 januari 2012

Höll på å gå illa på min skotertur idag... :)

Idag var barnen bjudna på kalas och ville få tolka bob dit. Skjutsade dit dom kl 14 och tänkte sen passa på å köra runt lite själv. Hann bara över ån å in i skogen en bit så hörde jag en liten "knall"... shit, tänkte jag å stängde direkt av skotern! Öppnade huven och kollade bl a oljan... hoho ekade det i den behållaren! Jäklar oxå! Är ju bara barnen som kört skoter i vinter så jag har inte haft så bra koll på oljan tydligen! Va bara å börja traska upp mot vägen. Ringde och fick olja levererat och sen traska tillbaka å hoppas på det bästa... Hade en jäkla tur så motorn hade klarat sig! Det "knalla" till hela tiden då jag körde mot macken, tändstiften hade tagit stryk och gatt bytas, men sen gick den som ett skott igen. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar