fredag 6 januari 2012

Långhelg!

Härligt med långhelg, särskilt eftersom jag pga nytt jobb inte kunnat vara ett dugg julledig! På torsdagen hann jag precis till Järnia innan dom stängde kl 13 och inhandlade lite väv och lim till mitt tv-rum. Barnen har ju varit duktiga och rivit nästan alla tapeter, bara lite grejer som måste skruvas ner, bort me lister å sen lite spackel här och där och sen är man redo att börja smacka upp den där väven. Tv-rummet är sedan ganska många år typ knallgult, men nu ska jag måla väven i färgen mullvad, nån brunaktig färg verkar det ska bli :) skoj skoj :)

Hade ju tänkt dra igång direkt på torsdag då jag kom från jobbet men det hade ju äntligen slutat snöa och var några härliga minusgrader ute och barnen gick faktiskt lätt att övertala att slita sig från tv-spelssoffan och komma ut. Jag skottade å skottade, sopade bron och SLET I SKOTRAR! Haha det är ju så kul att köra tycker dom och häromdagen var Josef snäll och skottade bort alla stora snöhögar jag hade här på gården så nu kunde ungarna köra i en bana runt huset och bak på gården. Dock är det i längden lite tråkigt att köra på ett spår så nya spår måste hela tiden göras i den djuuuupa snön, med varierande resultat... ibland går det men ofta går det INTE! Aj aj min stackars rygg! Men kul har vi :)

Sedan for barnen upp på hundburstaket och skottade av det. Såklart en massa hopp ner i djupsnön oxå :) Jag skottade fram grillplatsen och gjorde upp en stor härlig brasa och hämtade en stor gryta med fisksoppa som jag hade lagat dan innan. Sen satt vi ute å myste å sörplade, mums mums :) 

Idag är det såklart svinkallt ute, men soligt å fint - en perfekt dag att dra igång med tv-rummet alltså! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar