söndag 11 september 2011

Höst!

Gud vilken lovely höstdag det är idag! Äntligen slipper man detta jäkla regnande! Barnen har flera kompisar här och dom håller sams och är glada så det är en jättebra dag för mig och ska försöka få något nyttigt gjort. Strömmen hade ju försvunnit då jag skulle koka morgonkaffe så man kunde som inte komma igång i rätt tid idag :) Ville som få den där stunden med kaffe å lite surfande som man brukar ha innan man kör igång me annat :P

Hade tänkt fara iväg med två fönster som har trasig ruta till Per L för att få dom lagade men han hade fullt upp och sa jag kan höra av mig om 2 veckor. Får hoppas de int hinn bli vinterväder innan dess för då lär vi frysa den dagen vi har två helöppna fönster :)

Tro ja ska gå ut å se hur mina golvlister som ligger på tork här ute ser ut... skulle grunda dom för typ 2 veckor sen å de va samma fina väder som idag och dum som ja va så tänkte ja att ja kunde lämna dom ute över natten att torka... he va en obra idé... naturligtvis spöregna de som bara f-n nästa morgon och hade tydligen gjort större delen av natten oxå... guuud se irriterande! Ja, sen ha're ju regna i princip varenda jäkla dag sen dess så ja ha bara skitit i dom där listerna, så får se nu idag om dom går att rädda på nå sätt :)

Barnens studsmatta skulle väl oxå ha stökats undan men he ska väl int tvärkomma snö redan? Den står säkert kvar nästa helg så man kan ta den då :)

Oj nu ska barnen ut å sopa löv från vår altan där bak! Tro ja ska haka på å se om man kan sätta dom i lite mer höstjobb ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar