lördag 10 september 2011

Bingo å brillor! :)

På lördag drog Emanuel iväg till en kompis och Elias fick inte följa med och vara med dom. Ledsen blev han såklart men tog till slut mod till sig och ringde till en annan kompis. Blev nobben där också, han hördes skulle vara med någon annan. Det kändes i mammahjärtat när jag såg hur sårad och besviken min lille gosse blev :( Vi tog därför en speldag tillsammans och körde bingo och då glömdes det tråkiga snart bort :) På kvällen då vi alla var hemma blev det Monopol, den här nymodiga varianten med uttagsautomat :)

Då barnen somnat till film i mitt rum i källaren så kom jag mig äntligen för att kapa till dörren till det rummet och sätta den på plats, gud så mycke mysigare det blev och skönt att slippa allt ljud från tvättmaskin, torktumlare, fjärrvärme, luftavfuktare samt katter som härjar i pannrummet :) Då ja lix va i farten å hade sågspån fulla rummet så tvärsåga ja till en garderob som tidigare var alldeles för hög för att kunna ställa upp där i källaren. Gick ju galant så hipsvips har jag en helt tom garderob att fylla med saker - gillas :) Å just ja! Min snälla snälla vän kom förbi ikväll och jag fick en balja med massa älgkött! Gud så gott å gud så snällt!!

Syster Gun ringde från skolan i fredags och sa att Elias inte ser så bra enligt hennes synundersökning så hon har skickat remiss till ögonläkare. Kanske blir glasögon för Elias och han verkar då bara positiv till det som tur är! Han gillar att ha mina reservdollarstore-brillor och tycker själv att han blir fin med dom, det tycker jag med - finast i världen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar