söndag 22 augusti 2010

Nämen...

nu har jag - återigen - varit sådär dålig på att uppdatera här... beror absolut inte på att det inte finns saker att visa/berätta, snarare tvärtom, men ibland så kan jag inte ta mig för att sätta mig å skriva en massa, kommer liksom inga ord.. andra perioder känns det jättelätt å man vill skriva å berätta om precis allt! Konstigt det där :)

Kan ju sammanfatta lite av sista tiden iaf, så får jag skärpa till mig här framöver :)
Kan ju börja med att säga hur himla glad jag är att det blev augusti som blev min "semestermånad" - GUD vicket väder de varit!!!

Varje dag har varit helt perfekt å har gått vara ute å greja me allt möjligt! Ute har jag svårt att låta bli att vara, har som en oro i kroppen hela tiden å måste hela tiden ha nåt att göra. En vecka klippte jag 7 gräsmattor, min å 6 grannars! Samma vecka dammsög jag bilen åt en vän samt dammsög, torkade och utvändigt tvättade bilen åt en granne. Dessutom målade jag några källarfönster, ni vet skrapa, grunda, måla... å dessutom for jag å min jättesnälle vän å hämta en massa virke å byggde ett överplan med golv i Athos bur... allt under samma vecka alltså... ja åsså massa annat oxå, sådant småfix som man springer runt å har för sig hela tiden..
Ja åsså barnen såklart.. oftast har dom vänner här å de ska servas, men framförallt, medlas i alla dom bråk som uppstår när dom är fler än två... :) Man försöker leka med dom så mycket man hinner (å där man får/duger som "lekkamrat" :D ), laga leksaker, ta fram, städa bort alla jäkla grejer som dras fram/ut heeeela tiden :)
Ja sån har denna sommar varit, full fart hela tiden - like it!! :)

Har hunnit med 3 surströmmingskvällar med vänner, 1 litet kräftkalas å såklart en massa grillkvällar. Kan inte minnas att det varit dels så varma kvällar men främst myggfritt så man kan sitta ute å bara njuta - en helt lovely sommar!!


Här har grabbarna hoppat upp på den halva av golvet som jag hunnit spika fast :)
Resten blev klart några timmar senare. Detta golv var en del av dom 8,5 kvm som jag är tvungen att utöka burytan med för att den ska vara godkänd för storleken på min hund. Fattas nu drygt 2 kvm så det blir förhoppningsvis nån helg framöver att bygga till en liten utbyggnad på framsidan och där ska även ställas en isolerad koja (oxå enligt regler som måste följas). Den lilla övervåningen blev då en hit iaf, Athos trivs att ligga där å spana :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar