fredag 13 augusti 2010

En härlig fredag!


Fredag den 13:e passerade utan missöden, istället blev det en jättebra dag! Vädret var, liksom alla andra dagar senaste tiden, helt fantastiskt! +25 grader å soligt!
Barnen hade en kompis här hela dagen så jag började med att måla dörrfodren på framsidan samt bättra på där hunden hunnit nöta bort färg när han brukade vara bunden på bron.

Just ja! Innan målningen så klippte jag av Emanuel hela sitt långa hår! Han ville det, pga att dumma lillebror luggar honom jämt dom bråkar och Emanuel har varit så ledsen å haft så ont av det så nu fann han på bästa lösningen själv! Behövdes en liten snaggning där oxå kan man lugnt säga :)

Sen for jag å Elias på järnia och köpte en likadan radiostyrd bil som jag gav honom på hans födelsedag. Slarvmamma hade nämligen missat att lägga undan laddaren en natt så den var i småbitar :( Inte kunnat hitta en sådan på nätet så kom på att om jag köper en bil till så löser jag två problem; det med laddare samt bråket om att även storebror vill få köra... Blev istället jättekul att tävla mot varann ute, vi ritade upp banor med kritor å körde :)

Senare på em packade vi en liten väska med fika och tog med Athos och gick iväg på en liten utflykt. Hittade en släpvagn som blev perfekt att sitta å fika på :) Nu vet jag då förresten var knortodlingen som förser vårat område med knort finns - måste bara vara vid pumphuset! Jävlar i mig va knort de va, så vi blev inte kvar där i flera timmar direkt..

Klippa gräset gjorde jag ju på torsdag och grannarnas hade jag redan klippt så kvällen ute avslutades med tvätt av bilen, vilket tog lite tid pga tre barn som ville bli "duschade" :) Men skoj va de för dom å även för mamma bus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar