onsdag 26 maj 2010

Hundgård

I helgen fick jag erbjudandet att köpa en hundgård av en granne några hus bort. Yes, tänkte jag! Rev ju den jag hade för 2 år sen, då jag gjorde mig av med mina hundar :(, så har gått och funderat på att bygga en ny nu ett tag... Såklart nappa ja alltså direkt och lördagskvällen ägnades åt att röja bort en björk och en stor sälg som stod i vägen. Skruvade bort staket och försökte förbereda en flytt av hela detta schabrak i ett enda stycke :)

Imorse ringde han jag lejt för denna transport. Ett problem var att det var ett stort dike mellan vägen och gården där buret stod så vanliga långgafflar på en traktor skulle inte funka. Jag for iväg med Emanuel på skolan och när jag kom hem så kom det här fordonet (som jag inte vet vad det heter) körande längs Boris väg med hela hundburet! Mäktigt!

I helgen ska detta bur förhoppningsvis göras iordning. Platsen det ska stå på måste förberedas, lite brädor bytas ut, ev lite nät å grus å sånt... får se hur det blir och har tur som har snälla vänner och grannar som hjälper mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar