söndag 30 maj 2010

Athos fick ett eget hem i helgen :)

Tack vare otrolig hjälp så har jag i helgen kunnat ordna ett eget hundbur åt Athos!
Tack snälla snälla ni som hjälpte mig! Var en massa förarbete innan buret kunde ställas på plats och var väl det som var målet denna helgen.
Nu hann vi även spika golvet klart, höll på hela lördagnatten till 5 på söndagmorgon!
Idag söndag har det småfixats, målats mm och nu ikväll kl 19 var det äntligen klart för Athos att "flytta in"!! Åh så skönt att det är gjort och åh så glad jag är att han verkar trivas jättebra där!

Buret uppställt på Boris gård så det går att göra allt förberedande jobb innan det kan ställas på plats.


Här har vi markerat ut var buret ska stå och grävt upp grästorv där ett järngaller ska ligga (för att utesluta rymningsförsök!)


Galler och alla stenar nedgrävda

Boris var snäll och fixade grus åt mig!

Här kommer hela ekipaget :)

Passade perfekt :)

Inifrån med golvet färdigspikat

Blev riktigt bra!

Målat golv och hundkoja, blev fint va? :)

Inflyttningsklart :)

Nyfiken Athos kikar runt...

Haha här har jag just släppt han å han ställer sig bredbent å tittar på mig me sån där busblick som när han har lyckats komma sig loss. Åsså vänder han å ska kuta iväg men hittar ju inte ut nånstans :)) Springer säkert 10 varv runt runt som ett tok innan han fattar att han nog faktiskt inte var lös! :) Såg himla komiskt ut!

Jamen int vare se tokigt här inne heller :) Athos verkar trivas bara fint i sin bur :)

Posted via web from elinuella's posterous

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar