onsdag 13 januari 2010

Smaken e som baken :)


Igår kväll när Elias skulle kvällsfika så sa han att han ville ha "såna där ägg som va så goda när vi gjorde lussekatter". Han penslade ju sina lussekatter med uppvispat ägg och smakade på det och tyckte de va SÅ gott :) Hm.. jaja tänkte jag, kanske om man slickar lite på penseln bara, men ett sleva i sig ett helt ägg...?

Självklart ska barn få testa å se själv så jag berättade hur han skulle göra. Han tog fram glas, gaffel å en liten sked, åsså ägg såklart. Han knäckte ägget själv, vispa lite me gaffeln och börja sen sörpla i sig med skeden. Efter ett tag tyckte han det gick för sakta och SVEPER i sig hela ägget :) Slurp! "Vare gott" fråga ja lite småflinande. Döm om min förvåning när han säger "ja, men lite slemmigt" :)) "Snälla kan ja få ett till" frågar han sen! Haha, sluta me att han svept i sig 3 råa ägg! Hehe, ja men råa ägg e ju nyttigt å bra så gillar han de så... :) Vart aningen förvånad dock för allt annat som är minsta kladdigt hörs ju va äckligt :)

2 kommentarer:

  1. hua, se vemjeligt!!!hatar råa ägg och hurves varje gång F knäcker i sig ett*ryyyys*men som du säger det är ju nyttigt så:)har nån assosci...(stavn?)med hönorna där hemma och de nyvärpta ljumma äggen. En del var ju utan skal, typ som en skinnpåse med allt där i och säkert är det läckert i nån annans ögon att plocka nyvärpta ägg, men jag gillar det inte^^äter dock kokta och stekta ägg utan probz*haha* vad konstig människan kan vara!:) Ha det gott, trevlig helg på er!Hoppas att det går bra att vara skoterburen i kylan

    SvaraRadera
  2. Ja nog kan jag tänka du haft god tillgång på ägg i din uppväxt å med det du beskrev så kan jag verkligen tänka mig att du känner dig lite anti mot att svepa ett rått ägg! :)) Ja vet ju oxå då ja träna att många tryckte i sig råa ägg, men ja har då inte försökt å känner ingen lust att testa heller :) Älskar däremot alla andra varianter med ägg, stekta, kokta, omelett mm men det jag verkligen älskar är den här äggröran dom alltid har på hotell, gud va himla gott det är! Ha en jättetrevlig helg ni oxå!

    SvaraRadera