söndag 23 oktober 2011

Ingen "stäl" då mina däck!!

Puh puh... just kommit in efter att i nåt halvregnigt slaskväder väder stått och bytt till vinterdäck på bilen. Som alltid var ju bultarna dragna så att man kan tro att jag är rädd att nån ska stjäla däcken av mig! Att jag aldrig lär mig?! Har ju typ haft bil i 16 år och man gör ju det där 2 ggr/år... liksom??  Får varenda jäkla gång stå och sparka lös varenda bult. Försöker alltid först att bryta med armen och man står ju inte i den bästa ställningen så efter ett tag känns det som att ryggen ska gå av! När jag efter många om och men lyckats lossa bultarna så brukar jag använda mutterpurra, att lossa och sen skruva tillbaka bultarna med. Den drar absolut fast bultarna nog hårt. Men vad gör jag... och så även idag... jo, jag går runt å efterdrar varenda jäkla bult - så att dom verkligen helt säkert sitter fast! Haha jag undrar om man kanske måste söka nån form av samtalshjälp för att ta sig ur detta tvångsbeteende :)) Har en vän som brukade säga att jag lider av OCD... och i vissa fall måste jag ju hålla med lite... detta är ett sånt fall :)

Fick ju ombesiktning på bilen förrförra veckan, en bromsslang som var skadad. Har beställt nya och nu när jag bytte däck så såg ja ju dom där rackarna! Såg int så svårt ut å byta dom, så ja tro ja ska testa å göra de själv :) Lär väl stå å va aningen irri då oxå eftersom jag ju måste bort me däcken för att komma åt... Haha, men de bli ju nästa veckas problem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar