måndag 8 augusti 2011

Elias 7 år!!!

Idag fyller min stora lillkille hela 7 år! Shit alltså, tycker det var så nyligen han föddes. Jag minns då väldigt väl hur det gick till när det blev dags att åka iväg till bb iaf, var lite smådramatiskt faktiskt! Hade gått en vecka över tiden ungefär och det var lördagnatt mot söndag, typ vid halv 3-tiden och vi låg och såg film i sovrummet. Jag halvsatt upp i sängen och känner plötsligt hur det bara forsar nåt varmt ur mig. Tittade på Josef och log och sa "du, nu gick nog vattnet!" Lyfter på täcket och ser att det inte alls är nåt fostervatten som gått utan det är blod som forsar! Jäklar oxå, så snabbt har nog aldrig han studsat ur sängen, "va ska jag göra?" Ring Debi så ringer jag bb, svara jag. Barnmorskan sa att jag skulle ringa och beställa ambulans och absolut inte stiga upp. Bor ju väldigt nära ambulansstationen men Debi, som befann sig på Sorselegården och ju låg i sängen, hon hann före :) Hon och Peder kom för att ta hand om Emanuel då vi låg på bb. Blev järnet iväg med ambulansen och Josef körde efter med bil. Han hade haft problem att hänga på ambulansen sa han... å ja...då har det gått fort :)

Ja, allt gick ju bra till slut men var väl lite väl spännande å full fart då Elias skulle komma till världen och precis sån blev han oxå vår lille goe kille! Om drygt en timme ska vi ha barnkalas här så är väl lite lugnet före stormen här just nu... Hoppas det blir skoj för alla barnen och själv får man offra att det är liiite jobbigt att ha kalas :) Var ju jäkligt synd att det skulle regna så här idag, mycke lättare å kalas ute, men men, inte mycke att göra åt :) Jättegrattis min älskade bästa Elias och många pussar och kramar på din födelsedag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar