torsdag 11 augusti 2011

Aaaningen kaosigt just nu...

 är det hemma i mitt lilla hus... :) Man härjar på flera områden nu kan man säga... Började ju nu i veckan att måla om rummet som jag tidigare haft som sovrum, från knallrosarött till grått och blev i princip klar med det häromnatten. Har tänkt ha detta som ett litet mysrum med nån liten soffa, bord och sånt.

Hade igårkväll tänkt ge mig på taket, som ju ska bli vitt men behövde bli av med ett skrivbord som jag ju hade där i rummet. Efter lite övertalning gick Elias med på att skrota det skrivbord han hade och byta. Så blev ut med hans skrivbord och eftersom vi ett tag pratat om att möblera om så passade vi på att börja lite med det oxå. Var ett totalkaos i hans rum igårkväll men både han och Emanuel var så duktiga och hjälpte till och röjde och städade! Men men... blev ju en hylla över här då och medan jag stod och klurade hur vi skulle kunna placera den nånstans så kom Emanuel med den goda idéen att vi kunde ställa den i hans rum och slänga ut den fula som han har :) Hehe, så bara börja lasta å flytta grejer i hans rum oxå då....

Vi höll på till inatt nån gång och barnen var både nöjda och trötta då dom la sig. I Elias rum är grejer på väggen inte uppsatta lr fastskruvade för jag har lovat honom att fara på Järnia idag och köpa färg och måla om. Han vill ha knallröd alternativt svart.... ska försöka avstyra det :))

Idag blir det alltså målning i Elias rum och kanske hinner lite på mitt vita tak (är tidsoptimist!) och så ska jag beställa nya golvlister som ska sågas till och målas såklart. Hinner vi det idag tro? Hehe får väl se :)
 Här är högen med saker vi tömde från hyllan i Emanuels rum, ska förhoppningsvis få nån bättre placering idag :)
 Här är hyllan som var så viktig att behålla, det är LEGO-hyllan, perfekt att förvara alla backar med lego och påbörjade legoprojekt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar