fredag 22 juli 2011

Har sagt det tidigare...

... men kan inte säga det nog många gånger... mina goa underbara killar, ni är bara bäst! Helt otroligt hjälpsamma här hemma (ok, inte alltid men..) Ofta på helgerna blir jag väckt av Elias som säger "Mamma, nu kan du stiga upp, kaffet är klart!" Min lillgosse fixar galant kaffe i perkulatorn helt själv och har klarat det sen han var 5 år! Har med båda barnen låtit dom stå med och räkna mått till kaffet sen dom var 1 år och kunde börja räkna till 10, för att träna dom på räkning, och sen har det utvecklats och till sist fixa dom hela proceduren alldeles själv! Himla duktigt tycker jag! 

Sen gräsmattan... har en gård på 840 kvm och en större del av den är ju gräsmatta... och det är ingen rak, slät gräsmatta vi snackar om utan pga att man bor på myrmark som nästan gungar ibland när marken är riktigt blöt, samt att det under åren "möblerats om" en del, hundburar har flyttats, traktor har fraktat grus, sand till sandlådan, grillring burits på plats mm och en hel del fyrhjulings- samt skoterkörande, åsså en massa buskar å skit...ja ni hajar...! Gården går inte snabbt å klippa om man vill att det ska bli snyggt, tar flera timmar! Ändå brukar både Emanuel och Elias erbjuda sig att klippa den några gånger var varje sommar. Dom går inte bara åt å fram några gånger och blir less sen, utan kämpar på över alla gupp och gropar, kottar som sprutar iväg och kör hela jäkla gräsmattan själv! Imponerande! Kan tillägga att jag är jäkligt pedantisk och vill att det ska vara RAKA ränder också, men det fixar dom lätt!

Haha, det var en kväll för några veckor sen och jag höll på att klippa. Skulle in på toa så Elias tog över. När jag kom ut så var det en pappa till en av Elias vänner som var här ute och letade sin son. Han hade nog aldrig kört gräsklippare och ville prova... jag drog igång den åt honom och han börja gå runt runt, lite här å där över gården :) Alla fläckar han missade gick han sen runt och fixade. MEN... gräsmattan såg inte ut som jag ville efter den där "rundturen" så jag gick och klippte om hela skiten igen så att raderna skulle bli raka! Ja, då fattar ni hur störd jag är och hur noga jag tycker det är, så mina älsklingar gör ett kanonjobb som fixar den så jag är nöjd :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar