måndag 20 september 2010

Helgen...


Fredag var jag ute å gjorde massa ärenden, shoppa lite :) Var och hälsade på en vän som för några veckor sen fick en liten bäbis, åh så mysigt å snusa på den lilla!
Kvällen städa jag å sen fick jag trevligt besök så det blev lite nattsudd :)

Lördag tvättade jag bilen, fick som synes hjälp av Elias, mammas gullegosse :) Senare på kvällen började jag se suddigt, såg även färgade "glorior" kring ljuskällor - riktigt olustigt faktiskt! Fundera ett tag på å ringa sjukan, tänkte jag fått nån hjärnblödning lr nå... men sluta me att ja gick å la mig tidigt me barnen å tänkte att "he gå no över" :)

Vakna nästa morgon, alltså söndag, å de kändes som att nån hade hällt krossat glas under båda mina ögonlock - ögoninflammation! Gud så jäkla ont!! Hela dan förstörd :( Låg i mörklagt rum nästan hela dagen å kvällen, kunde inte titta på tv, inte sitta vid datorn, ja inte hålla upp ögonen öht för de mesta :(

Måndag morgon tänkte jag att jag måste ringa nån som kör barnen till dagis, hade legat vaken hela natten med den där "glasbitarkänslan" i bägge ögonen. Helt igensvullen i ena ögat å problemet var ju att det inte gick att ringa nån för jag såg ju inget...

Som tur var blev det aningen bättre när jag varit uppe en stund så ja slängde på mig ett par solbrillor å lyckades köra bilen till å från skolan. Blev solbrillor hela dagen men var ute mycket så det kändes bättre till slut. Lyckades, innan det var dags att hämta barnen kl halv 2, va iväg på tur med Athos så han fick springa lös, kapade ner lite buskar åt en granne å hjälpte dom köra bort det, städade och diskade och gjorde fint i huset åt en granne som legat på sjukhus under 1,5 vecka och som kom hem igår, han blev jätteglad! En bra dag ändå men fy f-n för ögoninflammation :((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar