torsdag 2 februari 2012

Mitt "nya" tv-rum börjar bli halvklart :)

Men guuud så härligt! Äntligen har jag sågat den sista brädan som ska ligga mot väggen och lagt den på plats! Att såga klickgolv har jag blivit informerad om att det ska vara så jobbigt, men tyckte de gick alldeles utmärkt med min 50-kronors såg :) Däremot va're mindre kul å såga dom "längst med", alltså klyva dom som skulle rymmas mot väggen. Men men, de va mest att det tog lite tid, nu äre då gjort :)

Gud va ja önskar ja hade råd å köpa en ny fräsch mörkgrå soffa å nåt snyggt bord till... men men blir väl i framtiden antar jag.. måste då först å främst få tag i gardinstänger å nå nya fina gardiner, taklampa och fönsterlampor, en tv-bänk med hyllor för alla jäkla apparater man har samt det viktigaste - lådor som går att stänga, där man kan förvara fjärr-/spelkontroller etc så de inte blir demolerade av våran fine "lille" Athos :)

Järnia - med samma fantastiska service som alltid - levererade golvlister till mig häromdagen så ikväll kan man börja grunda dom men det är ju nå dagar kvar innan dom är färdigmålade och redo att såga och spika fast, så ja tror de blir att dra igång me nästa rum i helgen - riva tapeter i hallen. Sen kanske man hinner få upp lite väv där oxå, lär väl knappast gå å va ute i helgen ändå, så jäkla kallt som det är, så bra man har lite innepyssel då istället :) 

Ps. Den här bilden är den första jag tar med min nya Iphone 4S å ja säger bara guuud va mycke bättre kamera den har än skiten 3GS! Bara tvärknäppte i mörkret å med Athos som skutta runt å ändå blev den kanon! Nu bli're mycke roligare å lättare att fota å skicka hit å de ska jag bli bättre på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar